Voluntary Work

Nu har halva tiden gått här i Brighton, redan. Det är galet. Det känns som att vi nyss kom hit, samtidigt som det känns som att vi har varit här i evigheter. I söndags, när vi kom hem från Paris, kändes det som att man kom hem. Brighton har verkligen blivit som ett andra hem. Jag älskar staden, jag älskar den brittiska kulturen och mentaliteten, jag älskar stämningen. Det kommer att bli svårt att åka härifrån. Jag har verkligen fäst mig vid det här livet jag lever nu och saknar inte så mycket med Göteborg egentligen, förutom mitt jobb, min familj och lite vänner. 
 
Nästa vecka är det Activity Week, när man får hitta på i stort sett vad som helst, åka vart man vill och göra vad man vill, och så ska man sedan redovisa för hela skolan. Jag ska stanna här i Brighton och volontärjobba på RSPCA, ett center som tar hand om övergivna eller hemlösa hundar, katter och andra djur. Det kommer  förhoppningsvis bli intressant, antagligen ganska jobbigt men samtidigt garanterat lärorikt. Jag är dock extremt nervös. 

Kommentarer
Postat av: Monica

Hej Frida - hoppas att du får en bra praktikvecka! Var bara dig själv så kommer allt att gå bra :-) Kram Monica

2012-10-21 @ 23:30:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0