Bye bye Brighton

Nu när dagen för hemresan har kommit och gått och jag har landat i Sverige igen tänkte jag att jag skulle göra en liten sammanfattning av mina månader här. Mest för att jag själv inte ska glömma bort vad jag har gjort... Haha. Börjar med September (och sista dagarna i Augusti).
Hade massa ångest för att åka, blandat med förväntan. Och så helt plötsligt satt jag på planet. Vi började skolan och hängde på stranden på dagarna. Och nätterna. Första helgen var det Pridefestival. Det blev sommar och jag brände mig. Om och om igen. Vi promenerade till Devil's Dyke en svettig dag och sedan tillbaks igen. En annan dag hamnade vi på piren och åt fudge. Världens finaste pir och världens godaste fudge, för att vara exakt. Sen blev det dags för Gilmour, the best of the best, att anordna fest. (rim!) Oscar Night närmare bestämt och folk gick på röda mattan och minglade. Hamnade på museum i London, åt Cream Tea i Rottingdean och kollade på forntida stenhögar.  
 
Vi började lära oss om brittisk kultur, blev trötta i huvudet av all engelska och (positivt) chockade över att det serverades vin av skolan i skolans byggnad, allting var nytt och spännande och lite läskigt. Man skaffade busskort och studentkort och började känna sig som lite mer än turist. Hann inte längta hem och hade hur mycket tid som helst, hela tiden. Sommaren höll i sig tills det blev kallt och då blev det kallt inne också. Inte lite kallt, heller. Man började lära känna folk, gick på bio och såg dåliga filmer och Matilda åt mat hos mig i en vecka. Det var en fin första månad, det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0