So awkward

Long time no see, huh? Mycket har hänt sen sist, jag är numera tillbaka hemma i Göteborg sen snart tre veckor tillbaka och söker jobb, hänger med folk och chillar runt. För första gången på flera år känner jag inte alls att jag längtar bort någonstans, det är faktiskt himla skönt. Den senaste svängen till Brighton på fem veckor var helt lagom lång. Förhoppningsvis kan man åka dit i sommar igen på semester iallafall, längtar efter att få uppleva den stan på sommaren. Menmen, nu ska jag bara hitta jobb här och så småningom lägenhet inne i stan och sen är jag fetnöjd!
 
 
Hittade lite grejer i Adobe Ideas på iPaden som jag gjort för ett tag sen. Bland annat denhär, som jag gillar för att den är så himla skev och konstig haha. Efter lite bearbetning i Photoshop blev den rätt decent ändå, tycker jag allt!
 
 

Kommentarer
Postat av: amanda

hej!

trillade in här efter lite googling på fotokurs + brighton. kom precis hem från en två veckor lång trip till denna awesome stad och vill åka tillbaka typ imorgon. om jag förstått det rätt har du pluggat foto i brighton? kan du berätta lite mer om det? är lite inne på det spåret nämligen... du får gärna maila mig!

tack på förhand!

Svar: Hej! Vad kul, ja den staden är verkligen heeelt underbar!! Jag gick en Engelskakurs som anordnas av den svenska folkhögskolan Braheskolan, så någon renodlad fotokurs var det inte tyvärr! Dock läste vi förutom våra engelskalektioner även massa andra kurser som man kunde välja emellan och där erbjöd skolan bland annat två fotokurser, som man läste två gånger i veckan och varje kurs höll på i en månad ungefär. Kurserna hölls av riktiga fotografer och var enligt mig väldigt matnyttiga! (för mig som aldrig har pluggat foto innan) Själva engelskakursen är bara den ett grymt alternativ, om du är sugen på att bo där ett tag, fantastiska lärare och en grymt mysig skola :) Värt att kolla in! Hoppas jag har varit till någon hjälp iallafall haha. Lycka till! Frida
Frida

2013-04-09 @ 17:20:44
URL: http://biancalagerlof.bloggplatsen.se
Postat av: Amanda

Tack för tipsen! Råkade ju bli kär, inte bara i staden utan i en kille med lockigt hår...suck... Så nu letar jag bra anledningar att åka dit... Tror att Högskolan i Gbg har något utbyte med en skola i Brighton - värt att kolla uppe! Dock åker jag dit redan i slutet av våren/början av sommaren.. Bor du fortfarande där?

Tack för tipsen!

Svar: Åh vad mysigt, haha det är inte direkt brist på fina britter där nej :) Ja Göteborgs Universitet har också kurser i Brighton tror jag! Då pluggar man ju på universitetet där så det lär nog vara lite annorlunda än där jag pluggade men har hört mycket gott om det också :) Nej, åkte tillbaka i januari efter att ha varit hemma över julen, och prövade lyckan genom att leta jobb och sådär, dock höll det inte så länge ekonomiskt och att bo på hostel en längre tid är inte att rekommendera haha :) känner dock flera stycken som fortfarande är kvar och har hittat både jobb och boende. Säg till om det är något mer du undrar! Hjälper gärna till om jag kan :)
Frida

2013-04-11 @ 21:22:17
URL: http://biancalagerlof.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0