October in Brighton

Efter September kom så Oktober (no shit!). 
 
Vi åkte på utflykt till mysiga Lewes, valde ämne till Activity Week och spenderade veckan gosandes med valpar. Var tvungna att testa American Diners frukost och den satt inte fel någonstans, vi såg Tim Burtonfilm i 3D och hade vinkväll på mitt golv. En fredag natt hamnade vi på en buss till Paris och hann med trafikstockningar, blinkande Eiffeltorn, regn på Champs Elysees och besök i Marie Antoinettes enkla boning. Sömn hann man dock inte med. Det anordnades Murder Mystery Night på skolan, jag hette Susie Shark, var card dealer och listade ut vem mördaren var. En helg åkte vi till Cambridge och satt i en park och åt mackor. Halva mitt hår försvann och Sverige spelade på rysk stream på storbild. Det blev Halloween, vi blev halvt dödskallar och vi såg en dalmas som kallar sig Tallest Man on Earth hålla låda i en gigantisk kyrka. Hur bra som helst.
 
Annars så lärde jag mig tjusningen med delade fotoströmmar, jag och Antonia spontanbeställde biljetter hem över en helg, vi pubbade ibland och vädret var för det mesta fint. Jag läste fotokurs och presentation skills och vi fick Gill som lärare. I slutet av månaden hade halva tiden gått och det kändes skumt fast ändå bra. Vi började skriva en bucket list över allt vi måste göra innan terminen var slut. Den bestod mest av matställen... En annan fotbollsmatch såg vi också, en brittisk korpmatch, och min värdpappa fyllde fyrtio. Sen blev det till slut November, fast det tar vi en annan dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0